Zapraszamy na kolejne, 8 już spotkanie społeczności Flow Management Polska. Najbliższe spotkanie 20 czerwca. Naszym gościem będzie Jonathan Smart, autor książki „Sooner Safer Happier”, który przedstawi koncepcję i praktyki BVSSH.
Dashboard’y menedżerskie Drugim elementem umożliwiającym skuteczne i efektywne zarządzanie całością prac w firmie, czyli zarządzanie Flow of Work @ Scale są dashboardy menedżerskie.
Praktyki Flow Management, takie jak wizualizacja, aktywne zarządzanie pracą, czy ewolucyjne doskonalenie, bazujące na Lean i Kanban od wielu lat znajdują zastosowanie na poziomie zespołów realizacyjnych: projektowych, czy deweloperskich.
31 maja 2023 o 18:30 zapraszamy na 7-me spotkanie na Meetup'ie społeczności Flow Management Polska. Naszym gościem będzie Karolina Dacheva, Head of Partnership firmy Kanbanize.
Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych życzymy zdrowia i spokoju, dużo słońca, ciepła i radości. Zespół JS PROJECT
O tym, jak przeprowadzać zmiany w firmach powiedziano naprawdę mnóstwo. O tym jak dokonywać usprawnień, jak podnosić efektowność pracy zespołów w firmach równie dużo. Mam jednak wrażenie, że we wszystkich tych dyskusjach, a także w większości podejść i metod dotyczących tych tematów brakuje jednego, kluczowego elementu.
Kluczowym zagadnieniem zarządzania portfelem projektów (ZPP) jest wybranie „najlepszych” - z punktu widzenia określonych w firmie kryteriów – projektów oraz ich szybkie zrealizowanie. Czyli – jak to się często mówi – dostarczenie wartości klientowi, czy to wewnętrznemu, czy zewnętrznemu. W tekście na podstawie swoich doświadczeń w tym zakresie przedstawię podejście...
Teraz przechodzimy do obiecanego katalogu różnych perspektyw i punktów widzenia na czynniki i warunki sprzyjające uzyskaniu i utrzymaniu stanu Flow.
Podejście Flow Management (bazujące na Lean (https://kanbanize.com/lean-management/getting-started-with-lean), Kanban (https://kanbanize.com/pl/zasoby-kanban/pierwsze-kroki/kanban), TOC i wykorzystujące zwinne zarządzanie celami (metoda OKR (https://www.jsproject.pl/wiedza/samoorganizacja/933-okr-2)) to podejście umożliwiające:
Metoda OKR (Objective Key Results) od kilku lat zdobywa coraz większą popularność jako metoda zarządzania celami zarówno rozwojowym, tj. zmieniającymi status quo w firmie, jak i celami produktowymi. Niestety jednak bardzo często jest ona stosowana wg podejścia „by the book”, w sposób zbyt dogmatyczny, trzymający się kilku prostych zasad...
Metoda OKR (Objective Key Results) od kilku lat zdobywa coraz większą popularność jako metoda zarządzania celami zarówno rozwojowymi, tj. zmieniającymi status quo w firmie, jak i celami produktowymi. Niestety jednak bardzo często jest ona stosowana wg podejścia „by the book”, w sposób zbyt dogmatyczny, trzymający się jedynie kilku zbyt...
Wkrótce obchodzimy jubileusz 10 lecia magazynu Strefa PMI. Z tej okazji redaktor naczelny Szymon Pawłowski zestawił moje felietony z archiwalnych numerów magazynu. Zachęcam do lektury https://strefapmi.pl/author/jerzy-stawicki/ (https://strefapmi.pl/author/jerzy-stawicki/)
Pierwszy tekst dotyczący SLE zakończyłem informacją, że SLE może być określane zarówno dla faz procesu, procesu wytwórczego, jak i dla procesu end-to-end. Teraz więc więcej o tym aspekcie SLE. W praktyce najłatwiej można określać SLE dla różnych aspektów procesu w platformie informatycznej wspomagającej zarządzanie pracami i projektami, jak na...
Kanban Guide zawiera następującą definicję Oczekiwanego Poziom Świadczenia Usług (ang. Service Level Expectation – SLE):
Uczestniczyłem w szkoleniach przygotowujących do certyfikacji PMP®. Zarówno wiedza trenera, jego kompetencje, profesjonalizm oraz sposób komunikacji i prowadzenia szkoleń były na najwyższym poziomie.
Grzegorz Boczkowski
Field Service Supervisor
Honeywell Sp. z o.o.