Zarządzanie zespołem projektowym

Zarządzanie zespołem projektowym - JS Project

Zarządzanie projektem to nie tylko tzw. "twarde" - konkretne i policzalne - aspekty, jak zakres, harmonogram, czy budżet. To także, a w niektórych projektach przede wszystkim, aspekty "miękkie", związane z umiejętnością zarządzania zespołem projektowym przez kierownika projektu.
Jak być przywódcą, a nie tylko menedżerem? Jak zorganizować i realizować efektywną komunikację w projekcie? Czy i jak motywować swój zespół projektowy oraz jak efektywnie rozwiązywać konflikty? To tylko niektóre z pytań, na które jako kierownik projektu, uzyskasz praktyczne odpowiedzi drogą praktycznych ćwiczeń, zabaw, testów oraz inspirujących dyskusji i wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami oraz dwójką prowadzących szkolenie.

Podczas szkolenia omawiamy:

  • Podejście standardu PMBOK® Guide do zarządzania zasobami ludzkimi
  • Przywództwo i kierownika projektu w roli przywódcy i lidera
  • Efektywną komunikację w projekcie i zespole projektowym: co robić, a czego unikać
  • Praktyczne podejścia do motywacji i motywowania oraz ich konsekwencje
  • Konflikty: ich źródła w projektach oraz podejście do ich rozwiązywania

Adresaci
Kierownicy projektów, kierownicy zespołów projektowych pragnący:

  • Efektywniej, skuteczniej przewodzić zespołom projektowym i być prawdziwym liderem, a nie tylko menedżerem
  • Budować efektywne systemy komunikacji w projektach
  • Po prostu lepiej i efektywniej zarządzać i współpracować z zespołem projektowym

Ramowy program szkolenia
Zarządzanie zasobami ludzkimi wg PMBOK® Guide:

  • Planowanie zasobów ludzkich
  • Pozyskiwanie zespołu projektowego
  • Rozwijanie zespołu projektowego
  • Zarządzanie zespołem projektowym

Kierownik projektu jako przywódca:

  • Przywództwo a zarządzanie
  • Style zarządzania

Komunikacja w projekcie i zespole projektowym:

  • Zarządzanie komunikacją w projekcie wg PMBOK® Guide
  • Zasady efektywnej komunikacji w projekcie
  • Bariery komunikacji i metody ich pokonywania
  • Koncepcja okna Johari i jej praktyczne wykorzystanie w projekcie

Motywowanie zespołu i członków zespołu:

  • Motywacja i motywowanie
  • Źródła motywacji
  • Teorie motywacji i ich praktyczne zastosowanie
  • Strategie wynikające z oporu psychologicznego

Zarządzanie konfliktem:

  • Źródła i typy konfliktów
  • Konflikt interpersonalny w zespole
  • Metody rozwiązywania konfliktów
  • Praktyka podejścia do konfliktów w projekcie

Podsumowanie:

  • Najważniejsze zagadnienia zarządzania zespołem projektowym
  • Pytania i odpowiedzi

Formuła szkolenia
Szkolenie ma charakter warsztatu, łączącego praktyczne ćwiczenia, zabawy, testy, inspirujące dyskusje i wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami oraz dwójką prowadzących szkolenie oraz krótkie prezentacje zagadnień szkolenia.

Terminy i organizacja szkolenia
Szkolenie odbywa się w Warszawie.
Zajęcia trwają od 9:00 do 17:00. Każdego dnia przewidziana jest godzinna przerwa obiadowa i przerwy kawowe.

Koszty
Koszt szkolenia: 2000 PLN + 23 % VAT od osoby.

Koszt ten obejmuje:

  • Koszt przeprowadzenia 2-dniowego szkolenia, wg przedstawionego powyżej programu przez dwóch ekspertów z zakresu zarządzania projektami i zarządzania zespołami projektowymi
  • Materiały szkoleniowe (w postaci materiału wykładowego oraz związanych z nim ćwiczeń)
  • Obiady oraz przerwy kawowe w trakcie szkolenia

Jeśli firma zgłasza na szkolenie więcej niż 3 osoby, przysługuje jej zniżka na szkolenie w wysokości 10%.

 

Znajdź nas na Facebooku!

 
Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się, że używamy plików cookie.
Ok